'THE LOFT by Brussels Airlines and Lexus' wint voor het vierde jaar op rij 'Europe's Leading Airline Lounge in 2022'

De lounge blijft zich ontwikkelen en verwelkomt nu een gloednieuwe kinderhoek

Brussel, 3 oktober 2022 - Voor het vierde jaar op rij is THE LOFT op Brussels Airport - gecreëerd en gemanaged door Brussels Airlines en Lexus - uitgeroepen tot 'Europe's Leading Airline Lounge' op de prestigieuze World Travel Awards. THE LOFT werd tot winnaar gestemd door zowel loungegasten als professionals uit de reisindustrie.

THE LOFT, een uniek loungeconcept waarbij reizigers comfort, technologie en design ervaren met een mix van 'Belgitude' en Japanse gastvrijheid, wint de prijs al voor het vierde jaar op rij.

"Het ontvangen van deze prestigieuze prijs - waarvoor gestemd werd door professionals uit de reis- en toerismesector én door klanten - voor het vierde jaar, is een erkenning voor ons altijd gastvrije personeel. Zij zetten zich in om onze gasten een unieke ervaring te bieden in THE LOFT, zelfs in uitdagende omstandigheden. Het is altijd onze missie geweest om, samen met onze partners die gedreven worden door de hoogste kwaliteit, onze klanten het gevoel te geven dat ze goed verzorgd worden. Dank aan het team en alle betrokken partners voor hun onuitputtelijke inzet om onze klanten op de eerste plaats te zetten."
-Peter Gerber, CEO van Brussels Airlines

"Deze prijs is een bevestiging van The LOFT als een tastbare uitdrukking van onze merkbelofte 'experience amazing'. Dankzij de mix van Belgische creativiteit en Japanse Omotenashi gastvrijheid zorgt de lounge voor een ongeëvenaarde ervaring voor de zakenreiziger." ​
-Pascal Ruch, Toyota Motor Europe Vice-President verantwoordelijk voor Lexus Europe.

The Loft blijft zich ontwikkelen en creëerde een gloednieuwe kinderhoek

Midden september werd een gloednieuwe, aparte kinderhoek in smurfenthema geopend. De kinderen van loungegasten kunnen nu spelen, lezen of knutselen in hun eigen privéhoekje.

Deze ruimte zal ook 'Unaccompanied Minors' verwelkomen, kinderen die zonder hun ouders met Brussels Airlines reizen en die soms enkele uren op de luchthaven doorbrengen tijdens hun overstap.

Een uniek loungeconcept sinds 2014

Dit loungeconcept voor internationale reizigers is geïnspireerd op de luxe, het design en de traditionele Japanse 'Omotenashi'-gastvrijheid van Lexus.

Op een oppervlakte van meer dan 2.000 m² biedt THE LOFT plaats aan maximaal 500 gasten. De lounge is verdeeld in zones met verschillende sferen en functies, waaronder een centrale bar, zitzones en een break-out ruimte die ideaal is voor wie onderweg wil werken.

Loungegasten kunnen genieten van een veelheid aan faciliteiten om hun bezoek ontspannen en aangenaam te maken en kunnen zich onderdompelen in de wereld van Lexus. Ze worden uitgenodigd om te genieten van Belgische delicatessen met een masterclass onder leiding van een Neuhaus maître chocolatier. Of zich ontspannen in één van de SPA Grohe douchesuites, slaapruimtes met sterrenhemel en LS Shiatsu-effect massagestoelen. Bekroonde kunst- en designelementen van Lexus, waaronder een Lexus Boardroom met zijn Mark Levison® audiosysteem maken de ervaring compleet. ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​

Ontdek meer details over THE LOFT by Brussels Airlines en Lexus op deze webpagina.

Europe's leading airline lounge 2022

OVER DE WORLD TRAVEL AWARDS ​

De World Travel Awards werden in 1993 in het leven geroepen om uitmuntendheid in alle belangrijke sectoren van de reis-, toerisme- en horeca-industrie te erkennen, te belonen en te vieren. In 2022 bestaat de prijs 29 jaar en het programma is het meest prestigieuze en uitgebreide in de sector, met meer dan 2 miljoen uitgebrachte stemmen.