Zeven nieuwe bestemmingen in Brussels Airlines netwerk deze winter

Brussels Airlines breidt haar vluchtaanbod tijdens het komend winterseizoen uit met zeven nieuwe bestemmingen. Accra (Ghana), de Canarische eilanden, Zagreb, Bremen en Billund prijken voor het eerst in de winterdienstregeling. Naar talrijke Afrikaanse bestemmingen worden de vluchtfrequenties verhoogd.

Op 25 oktober gaat in de luchtvaartsector wereldwijd het winterseizoen van start. Brussels Airlines zal tijdens het winterseizoen, dat nog tot 26 maart duurt, gemiddeld 669 vluchten per week uitvoeren naar Europese bestemmingen. Dat zijn er 27 méér dan tijdens de winter 2014-2015. Naar de langeafstandsbestemmingen zijn er gemiddeld 80 wekelijkse frequenties geprogrammeerd.

Accra, nieuwe langeafstandsbestemming

Vanaf eind oktober lanceert Brussels Airlines vier vluchten per week naar Accra, de hoofdstad van Ghana, één van de snelst groeiende Afrikaanse landen. Vluchtdagen zijn maandag, woensdag, vrijdag en zaterdag met een vertrek in Brussel in de ochtend en een vertrek vanuit Accra ’s avonds. Accra is de twaalfde West-Afrikaanse bestemming in het Brussels Airlines netwerk.

Het Brussels Airlines vluchtaanbod naar West-Afrika wordt trouwens in vergelijking met vorige winter ook uitgebreid met talrijke frequentieverhogingen. Zo wordt Lomé (Togo) vier in plaats van twee keer per week verbonden met Brussels Airport. Ook naar Freetown (Sierra Leone) en Monrovia (Liberia) verdubbelen de vluchtfrequenties van twee naar vier per week. Naar Cotonou (Benin) en Ouagadougou (Burkina Faso) wordt drie in plaats van twee keer per week gevlogen.

Verenigde Staten

De hele winter lang blijft Brussels Airlines dagelijks naar New York vliegen. De seizoensgebonden vlucht naar Washington wordt tijdens het winterseizoen, net zoals vorig jaar, onderbroken. In samenwerking met partner United kan naar meer dan 50 Amerikaanse bestemmingen gevlogen worden.

Zes nieuwe Europese winterbestemmingen

In vergelijking met vorig winterseizoen prijken er zes nieuwe bestemmingen op de Europese netwerkkaart van Brussels Airlines.

Goed nieuws is er voor wie de winterzon wil opzoeken. Met Tenerife en Las Palmas/Gran Canaria zet Brussels Airlines vanaf deze winter koers naar twee toeristische topbestemmingen. Beide Canarische eilanden worden twee keer per week opgenomen in het vluchtschema.

Ook wie van het milde klimaat in de Portugese Algarve wil genieten, kan voortaan bij Brussels Airlines terecht. De luchthaven van Faro, een populaire zomerbestemming, wordt nu ook in het winterseizoen bediend. In de maanden november, februari en maart zijn er rechtstreekse vluchten naar Faro/Algarve gepland.

Met Bremen voegt Brussels Airlines een belangrijke Noord-Duitse handelscentrum aan haar netwerk toe. De Hanzestad, die tot nog toe niet rechtstreeks met het vliegtuig bereikbaar was, wordt deze winter vijf keer per week verbonden met Brussels Airport. Nog in Noord-Europa is Billund na een succesrijke lancering de voorbije zomer, een nieuwkomer in het winteraanbod en wordt twee keer dag aangevlogen.

Brussels Airlines breidt haar Europese vluchtaanbod ook uit met Zagreb, de hoofdstad van de EU’s jongste lid Kroatië, wordt 6 keer per week aangevlogen.

Nieuwe lounge in Kinshasa

In de loop van het winterseizoen verhuist Brussels Airlines op de luchthaven van Kinshasa naar de nieuwe luchthaventerminal. Begin volgend jaar neemt Brussels Airlines op deze luchthaven ook een nagelnieuwe, exclusieve Brussels Airlines lounge in gebruik voor haar Business Class passagiers. Ze zullen er verwend worden in een zeer comfortabele setting en onder meer gratis kunnen beschikken over tablets.

Ski-bestemmingen

Wie deze winter op de latten wil staan in de Europese skigebieden vindt zeker zijn gading bij Brussels Airlines. Met vluchten naar Geneve, Turijn, Toulouse, Lyon en Milaan biedt Brussels Airlines uitstekende reismogelijkheden naar de skiklassiekers. Wie originelere skipistes wil opzoeken kan met Brussels Airlines naar Vilnius (Liepkalnis, …), Riga, Krakow (Zakopane, …) Malaga (Sierra Nevada skizone), Zagreb (Medvenica Ski Resort, …) of Oslo (Oslo Winterpark Tryvann, …). Skimateriaal wordt door Brussels Airlines gratis* meegevlogen (*niet voor check&go tickets of vluchten naar de US).