Brussels Airlines lanceert nieuw "Management Trainee" programma

Brussels Airlines is op zoek naar getalenteerde en gemotiveerde net afgestudeerden die zich willen verdiepen in de luchtvaartsector en een carrière binnen het bedrijf willen uitbouwen. Dankzij een rotatieprogramma van 24 maanden zullen drie jonge talenten ondergedompeld worden in de verschillende operationele en administratieve departementen die de luchtvaartmaatschappij doen draaien.

Brussels Airlines maakt gebruik van de voorbije crisis om zich om te vormen tot een toekomstbestendig bedrijf. Om die transformatie te ondersteunen en een duurzame toekomst voor Brussels Airlines te creëren, wil het bedrijf drie getalenteerde jonge afgestudeerden met een ondernemers- en groeimindset aanwerven, die een impact willen hebben op de toekomst van de Belgische luchtvaart.

Programma van twee jaar

Gedurende drie projecten van elk acht maanden zullen de management trainees kunnen meewerken in de verschillende departementen van Brussels Airlines. De ontwikkeling van hun vaardigheden op het gebied van projectmanagement, een uitwisseling met management trainees van de Lufthansa Group en een intercontinentaal project in een van de Afrikaanse stations van de luchtvaartmaatschappij, zullen de trainees voorbereiden om door te groeien naar een management functie.

De verschillende mogelijke projecten zullen worden verdeeld afhankelijk van de persoonlijke interesse en de groeimogelijkheden van de management trainee.

Sollicitatieprocedure

Studenten die in de zomer van 2022 afstuderen en een masterdiploma en bij voorkeur ook een MBA hebben behaald, kunnen solliciteren via de website van Brussels Airlines. ​ Een globale mindset en zin om met mensen van alle niveaus in contact te komen zijn een must.

Brussels Airlines groeit

In 2022 groeit Brussels Airlines opnieuw en transformeert het naar een toekomstbestendige luchtvaartmaatschappij die klaar is om de toekomstige uitdagingen aan te gaan. Een van de interessantste uitdagingen voor de komende jaren is de weg naar CO2-neutraliteit tegen 2050. Tegen 2023 wil de luchtvaartmaatschappij winstgevend worden en tegen 2024 wil de maatschappij een EBIT-marge van 8% bereiken om verdere groei en vlootvernieuwing te stimuleren en nog meer te investeren in een duurzame toekomst. Om haar doelstellingen te bereiken, is Brussels Airlines op zoek naar gemotiveerde talenten om deze transformatie naar een winstgevend bedrijf met een duurzame toekomst op lange termijn waar te maken.