Brussels Airlines wint prestigieuze prijzen voor het wijnaanbod

Eerste plaats voor “Top Red Wine International Business Class” en derde plaats voor het gehele aanbod in Business Class bij Wines on the Wing

Brussel, 1 Augustus 2024 – Brussels Airlines heeft twee prestigieuze prijzen gewonnen voor het wijnaanbod in Business Class. Tijdens een blinde tasting in New York heeft Global Traveler Brussels Airlines de eerste plaats gegeven in de categorie “Top Red Wine in International Business Class” en de derde plaats voor “Top International Business Class Wines on the Wing” tijdens de Wines on the Wing competitie. Brussels Airlines focust op unieke wijnen van kleinere producenten om op die manier een exclusief product te kunnen aanbieden.

Brussels Airlines serveert ongeveer 900 flessen wijn per label per maand. Dat klinkt misschien veel, maar in vergelijking met grotere luchtvaartmaatschappijen gaat het nog steeds over relatief kleine hoeveelheden. Dit laat Brussels Airlines toe om te werken met unieke, kleinere wijndomeinen.

“Onze strategie op langeafstandsvluchten is om een ervaring aan te bieden zoals in een boetiekhotel, maar dan in de lucht. Onze wijnkaart past ook in die filosofie. We werken met kleine, onafhankelijke wijndomeinen en we proberen om een zeer gevarieerde wijnkaart te maken met zowel klassieke, Franse wijnen als met unieke, bijzondere wijnen. Op die manier kunnen passagiers kiezen tussen iets wat ze al kennen of om nieuwe smaken te ontdekken. En uiteraard, als Belgische luchtvaartmaatschappij, hebben we ook regelmatig een Belgische wijn op de kaart staan.”
-
Philip Mortier, Inflight Product Manager, Brussels Airlines

Om de wijnkaart samen te stellen, proeft een team van experts meer dan 200 wijnen tijdens een tweedaagse tasting. Er worden wijnen geselecteerd voor 15 verschillende categorieën. De wijnkaart verandert regelmatig en de wijnen passen bij de menu’s, ontworpen door Belgische sterrenchefs. In totaal worden 24 wijnen geselecteerd per jaar voor de wijnkaart in Business Class op langeafstandsvluchten.

Wines on the Wing Awards

Deze strategie voor een gedistingeerde wijnkaart bleef niet onopgemerkt. Tijdens het Wines on the Wing wijnonderzoek van 2024, won Brussels Airlines in twee categorieën: Top Red Wine International Business Class, met Chateau Clement- Pichon Cru Bourgeois Superieur Haut Medoc 2018. De tweede categorie is Top International Business Class Wines on the Wing, waar Brussels Airlines de derde plaats behaalde.

“Het wijnaanbod van Brussels Airlines is divers en heerlijk. Het is een zeer goed samengestelde selectie waaruit duidelijk de toewijding voor passagiers blijkt. Ik geloof heel erg dat een wijnkaart zowel vertrouwde elementen moet bevatten als verleidelijke ontdekkingen, die reizigers misschien nog niet kennen en een echte revelatie kunnen zijn. Ik was onder de indruk van de manier waarop Brussels Airlines wijnen selecteert en hoe ook regelmatig Belgische wijnen op het menu staan, en op die manier de “Belgitude” uitgedragen wordt. Chapeau, Brussels Airlines!”
-
Tom Gannon, Competition Director, Global Traveler’s Wines on the Wing airline wine competition

Global Traveler is a media outlet based in the United States with 817,000 readers monthly. Its audience consists mostly of frequent luxury travelers. The prestigious Wines on the Wing airline wine survey, during which experts do blind tastings of a extensive selection of wines served on business- and first-class products from airlines around the world, returned in 2024 following a brief hiatus. Brussels Airlines won accolades from Wines on the Wing in 2012, 2013 and 2014.

Brussels Airlines als premium luchtvaartmaatschappij

Brussels Airlines wil dat iedereen zich thuis voelt aan boord. Dat vertaalt zich in een strategie met betaalbare tarieven in economy, maar ook een uitgebreid premiumaanbod voor gasten die in Business Class reizen. Brussels Airlines is al zes keer op rij bekroond voor “Europe’s Leading Airline Lounge” bij de World Travel Awards en heeft in het verleden al prijzen gewonnen voor de wijnkaart in Business Class.

Om aan de top te blijven, investeert Brussels Airlines voortdurend in de klantervaring. Bijvoorbeeld met de vernieuwde Sunrise Lounge, verbeterde premium amenity kits en een uitgebreider maaltijdaanbod op het Europese netwerk in Business Class.

Voor Economy Class-passagiers onderscheidt Brussels Airlines zich van de concurrentie in de low-costklasse met zaken als gratis handbagage, de mogelijkheid om als groep samen te zitten en een digitaal topproduct met een gebruiksvriendelijke app.

Nico Cardone

For media requests only

Brussels Airlines is de nationale luchtvaartmaatschappij van België en één van de vier netwerkmaatschappijen van de Lufthansa Group. Ze verbindt de Europese hoofdstad vanuit Brussels Airport met meer dan 90 bestemmingen, waarvan 18 in Sub Sahara Afrika. Het bedrijf stelt meer dan 3.400 werknemers te werk en exploiteert 44 vliegtuigen.

Het Star Alliance netwerk, dat in 1997 werd opgericht als de eerste echte wereldwijde luchtvaartalliantie, is gebaseerd op een waardeproposities voor de klant met wereldwijd bereik, internationale erkenning en naadloze service. Sinds de oprichting biedt het het grootste en meest uitgebreide netwerk van luchtvaartmaatschappijen aan, met een focus op het verbeteren van de klantervaring tijdens het hele traject binnen de alliantie.

In totaal biedt het Star Alliance netwerk momenteel meer dan 17.500 dagelijkse vluchten naar meer dan 1.150 luchthavens in bijna 190 landen.

press@brusselsairlines.com